المستودع الرقمى

//uquui/

تقرير الوحدة

تقرير المجموعة

 2021

 الاكتشاف التلقائي لمعادلة مقررات الطلاب باستخدام التعلم الآلي

 Al-Qahtani, Awatif Mohammed


//uquui/handle/20.500.12248/132256
0 التحميل
535 المشاهدات

الاكتشاف التلقائي لمعادلة مقررات الطلاب باستخدام التعلم الآلي

عناوين أخرى : Automatic Detection of Students Courses Equivalence Using Machine Learning
رقم الطلب : 24745
الناشر :جامعة أم القرى
مكان النشر : مكة المكرمة
تاريخ النشر : 2021 - 1442 هـ
الوصف : 110 ورقة
نوع الوعاء : ماجستير
اللغة : انجليزي
المصدر : مكتبة الملك عبدالله بن عبدالعزيز الجامعية
يظهر في المجموعات : الرسائل العلمية المحدثة

Comparing the educational curricula of different courses across various universities and educational institutes is a complicated and difficult task. However, technological and digital tools can help develop new and effective methods to equate educational courses. Hence, the researcher of this study aimed to discuss the models that have been implemented in this context in the past and developed a new model with greater effectiveness than the previous ones. The developed model addresses the problems within traditional course equivalence methods by using a supervised machine learning (SML) algorithms. The study used a specific dataset to compare courses at Najran University and Umm Al-Qura University. The dataset contains 965 rows and 18 columns and applied SML algorithms in Orange tool. The results were measured based on several criteria, including area under ROC curve (AUC), classification accuracy (CA), F1 measure, precision, and recall. The results showed that based on AUC, the best algorithms are support vector machines (SVM), while based on CA they are SVM, K- nearest neighbors (KNN), and random forest. Additionally, based on precision, recall, and F1 measure the best algorithms are SVM, KNN, random forest, and logistic regression.

العنوان: الاكتشاف التلقائي لمعادلة مقررات الطلاب باستخدام التعلم الآلي
عناوين أخرى: Automatic Detection of Students Courses Equivalence Using Machine Learning
المؤلفون: Alhakami, Hosam
Al-Qahtani, Awatif Mohammed
الموضوعات :: الحاسب الآلي
نظم المعلومات
تاريخ النشر :: 2021
الناشر :: جامعة أم القرى
الملخص: Comparing the educational curricula of different courses across various universities and educational institutes is a complicated and difficult task. However, technological and digital tools can help develop new and effective methods to equate educational courses. Hence, the researcher of this study aimed to discuss the models that have been implemented in this context in the past and developed a new model with greater effectiveness than the previous ones. The developed model addresses the problems within traditional course equivalence methods by using a supervised machine learning (SML) algorithms. The study used a specific dataset to compare courses at Najran University and Umm Al-Qura University. The dataset contains 965 rows and 18 columns and applied SML algorithms in Orange tool. The results were measured based on several criteria, including area under ROC curve (AUC), classification accuracy (CA), F1 measure, precision, and recall. The results showed that based on AUC, the best algorithms are support vector machines (SVM), while based on CA they are SVM, K- nearest neighbors (KNN), and random forest. Additionally, based on precision, recall, and F1 measure the best algorithms are SVM, KNN, random forest, and logistic regression.
الوصف :: 110 ورقة
الرابط: http://dorar.uqu.edu.sa//uquui/handle/20.500.12248/132256
يظهر في المجموعات :الرسائل العلمية المحدثة

الملفات في هذا العنصر:
ملف الوصف الحجمالتنسيق 
24745.pdf
"   الوصول المحدود"
الرسالة الكاملة2.25 MBAdobe PDFعرض/ فتح
طلب نسخة
absa24745.pdf
"   الوصول المحدود"
ملخص الرسالة بالعربي89.51 kBAdobe PDFعرض/ فتح
طلب نسخة
abse24745.pdf
"   الوصول المحدود"
ملخص الرسالة بالإنجليزي87.52 kBAdobe PDFعرض/ فتح
طلب نسخة
cont24745.pdf
"   الوصول المحدود"
فهرس الموضوعات95.04 kBAdobe PDFعرض/ فتح
طلب نسخة
indu24745.pdf
"   الوصول المحدود"
المقدمة116.21 kBAdobe PDFعرض/ فتح
طلب نسخة
title24745.pdf
"   الوصول المحدود"
غلاف9.83 kBAdobe PDFعرض/ فتح
طلب نسخة
اضف إلى مراجعى الاستشهاد المرجعي طلب رقمنة مادة

تعليقات (0)



جميع الأوعية على المكتبة الرقمية محمية بموجب حقوق النشر، ما لم يذكر خلاف ذلك