المستودع الرقمى

//uquui/

تقرير الوحدة

تقرير المجموعة

 2021

 تصميم وتطوير نظام تعليق شبه نشط لدراسة وتقييم الأداء بمعلمات متغيرة

 Mohammad A., Gadouri


//uquui/handle/20.500.12248/132063
0 التحميل
313 المشاهدات

تصميم وتطوير نظام تعليق شبه نشط لدراسة وتقييم الأداء بمعلمات متغيرة

عناوين أخرى : Design and Development of a Semi-Active Suspension System to Study and Evaluate the Performance with Variable Parameters
المؤلفون : Mohammad A., Gadouri
رقم الطلب : 24360
الناشر :جامعة أم القرى
مكان النشر : مكة المكرمة
تاريخ النشر : 2021 - 1440 هـ
الوصف : 74 ورقة
نوع الوعاء : ماجستير
اللغة : انجليزي
المصدر : مكتبة الملك عبدالله بن عبدالعزيز الجامعية
يظهر في المجموعات : الرسائل العلمية المحدثة

Suspension systems are designed for the increase in comfort and stability in vehicles while driving. Parameter changes in these systems affect overall performance. Researchers are continuously working on the performance enhancement of suspension systems by designing dampers of variable damping coefficient. This research work aims to demonstrate experimentally the influence of changing the damping coefficient, the stiffness, and the loading level in a suspension system to fully understand the allowable combination of parameters for a smoother ride. A variety of different test scenarios are implemented in the system to observe the variations in the damping ratio.

العنوان: تصميم وتطوير نظام تعليق شبه نشط لدراسة وتقييم الأداء بمعلمات متغيرة
عناوين أخرى: Design and Development of a Semi-Active Suspension System to Study and Evaluate the Performance with Variable Parameters
المؤلفون: Shadi, Munshi
Mohammad A., Gadouri
الموضوعات :: الهندسة الميكانيكية
تاريخ النشر :: 2021
الناشر :: جامعة أم القرى
الملخص: Suspension systems are designed for the increase in comfort and stability in vehicles while driving. Parameter changes in these systems affect overall performance. Researchers are continuously working on the performance enhancement of suspension systems by designing dampers of variable damping coefficient. This research work aims to demonstrate experimentally the influence of changing the damping coefficient, the stiffness, and the loading level in a suspension system to fully understand the allowable combination of parameters for a smoother ride. A variety of different test scenarios are implemented in the system to observe the variations in the damping ratio.
الوصف :: 74 ورقة
الرابط: http://dorar.uqu.edu.sa//uquui/handle/20.500.12248/132063
يظهر في المجموعات :الرسائل العلمية المحدثة

الملفات في هذا العنصر:
ملف الوصف الحجمالتنسيق 
24360.pdf
"   الوصول المحدود"
الرسالة الكاملة3.79 MBAdobe PDFعرض/ فتح
طلب نسخة
abse24360.pdf
"   الوصول المحدود"
ملخص الرسالة بالإنجليزي398.12 kBAdobe PDFعرض/ فتح
طلب نسخة
cont24360.pdf
"   الوصول المحدود"
فهرس الموضوعات542.9 kBAdobe PDFعرض/ فتح
طلب نسخة
indu24360.pdf
"   الوصول المحدود"
المقدمة600.64 kBAdobe PDFعرض/ فتح
طلب نسخة
title24360.pdf
"   الوصول المحدود"
غلاف443.16 kBAdobe PDFعرض/ فتح
طلب نسخة
اضف إلى مراجعى الاستشهاد المرجعي طلب رقمنة مادة

تعليقات (0)



جميع الأوعية على المكتبة الرقمية محمية بموجب حقوق النشر، ما لم يذكر خلاف ذلك